Roadtrip door de Balkan dag 4

🏍️  45 km

🏨  Vila Ramskapelle Ptica

🍽️   Zaka Bled

🚶‍♂️ 6 km

Gisteravond besloten om vandaag naar de Vintgarkloof te gaan. Een bezienswaardigheid hier in Bled. Waar je langs de rotswanden over houten bruggen loopt. Ook gaan we naar het meer natuurlijk om de Iconische kerk op het eilandje te zien. En we zagen een rodelbaan

in de buurt. Daar had Yy wel oren naar. Ach, er is hier genoeg te doen en zien.

(Trouwens een pass is een weg die met scherpe haarspeldbochten vanaf hoog in de bergen naar beneden loopt. Je moet heel geconcentreerd zijn om die te kunnen rijden. Dus na die stortbui hadden we zoiets van dat gaan we maar niet meer doen met die gladheid. Er komen er nog genoeg. )

Vanochtend iets langer blijven slapen. Gelukkig zijn er hier heerlijke bedden, een goede douche een groot balkon. Alleen de woonkamer mocht iets groter maar die gebruiken we toch alleen maar voor opslag van al onze spulletjes. En dat is heel wat.

Na ons huisgemaakt ontbijtje bedenken we wat we moeten meenemen om naar die kloof te gaan. Daar moet je 1,5 km over bruggen wandelen langs die prachtige kloof en daarna 3 km hiken om terug bij de parking te komen. Dat gaan we natuurlijk niet in motorkleding doen. Dus een tasje mee met schoenen, broek onder je motorbroek aan. We hadden in Nederland natuurlijk al bedacht hoe we dan onze motorspullen, jas, broek, laarzen, handschoenen en helm moeten achterlaten op een parking zonder dat ze meteen gestolen kunnen worden. We kunnen daar niet mee gaan sjouwen. Nu kwam de vuurdoop. Pff eerste keer wat een werk. Jassen en helm vastgemaakt met lange sloten aan de motor. Laarzen in Marco’s tassen en die kunnen op slot. Handschoenen in zijn topkoffer. Daarna de doeken over de motoren heen. Hahaha na ons kwamen 2 motorstellen. Oude mensen die volgens mij al 30 rijden en die waren binnen 10 min klaar en weg. En wij hadden zeker nog 5 min langer nodig. Maar wij zijn ook rookies. Dus dat komt ook nog wel. Wij ook bang voor onze motoren natuurlijk. Komen we terug staan er 2 bmw’s een 850 en 1250 allebei triple black uit Zwitserland naast ons. Niks erop. Alleen die van ons hadden een cover.

We liepen door een prachtige kloof, over bruggen tussen de rotsen en een heel snel stromende rivier. Heel erg mooi…😍 Het water was dan weer blauw en dan weer groen. Met op het laatst een grote waterval 🤩

Terug bij de motor ging omkleden sneller dan gedacht. Toen waren wij sneller dan die oudjes. Hahaha die waren denk ik ook meer moe dan ons na die 6 km met trappen omhoog, steil omhoog klimmen..pff was ook niet makkelijk.

We hadden bedacht om een rondje om het meer te rijden en dan naar de rodelbaan. Daar zat Yy de hele tijd op te wachten. Onderweg aan het meer Bled stopten we voor een warme lunch. We eten smiddags lekker warm en savonds doen we makkelijk. Daarna via mooie weggetjes naar de rodelbaan. Marco zegt tegen mij, ‘daar kun je een kaartje nemen bij die slagboom’. En Ikke…’het voordeel van de motor is dat je langs alle slagbomen kunt rijden.’ Dus dat deden we dan ook. Yy… ooooh dadelijk krijgen jullie een boete …😜😂 Schijterd !!

Hier geen omkleden enzo gewoon in motorbroek. Maar wel de jassen en helmen weer vast. Met de stoeltjeslift moesten we naar boven en daarna met de rodelbaan naar beneden. Deze was echt Superleuk en ging mega steil naar beneden. Dit x hebben Marco en ik zelfs de rem gebruikt.

Na deze adrenaline shot waren we best moe. Maar nog niet moe genoeg om terug te gaan. Yy had er wel genoeg van en wilde lekker chillen. Dus die hebben wij afgezet in het appartement met alle spullen. Marco en ik zijn nog prachtige kronkelroutes gaan rijden in de omgeving, in dorpjes, langs de bergen en nog een rondje om het meer. Gewoon omdat het zo mooi is.

Daarna naar boven gereden naar het kasteel van Bled. Daar nog wat foto’s gemaakt en weer naar beneden. Toen was voor ons ook de koek op. Via de supermarkt boodschapjes gedaan voor het ontbijt morgen en naar het appartement terug.

Daar hebben we alvast alles ingepakt want we gaan weer door. Dat hadden we al besloten. Na het inpakken gaan we pas bekijken wat er nog op het lijstje staat. Welke mooie routes er zijn en welke uitdagende passen met haarspeldbochten, bezienswaardigheden en uitzichtpunten of activiteiten om te doen.

Na wat kleins eten, zometeen douchen en slapen 😴

Vroeg op morgen… InshaAllah ❤️