Roadtrip door de Balkan dag 2

📍Würzburg 🇩🇪 - Tamsweg 🇦🇹

🏍️ 555 km

🏨 Luxury Apartement

🍽️ zelfgemaakt broodje ei en kaas + Berliner bol

Wat zo leuk is aan deze accommodatie is dat toen ik op booking aan het zoeken was. Kwam ik de recensie tegen van mijn zus die daar in 2020 was geweest. Ik appte haar of zij dat echt was. Maar het voelde goed, dus geboekt. Later zag ik haar en zei ze dat dat idd haar recensie was en dat de lokatie prachtig is.

Na een woelige nacht zijn we op tijd opgestaan. want het wordt weer een warme dag. We moeten vandaag 555 km over die snelweg jakkeren.

We moeten nog een beetje routine zoeken met inpakken enzo. Maar het viel me niet tegen. We waren met z’n tweetjes snel ingepakt en hadden binnen No time alles op de motor. Toen ik met de tassen naar beneden liep stond daar de manager van het hotel en die hield de deur voor me open. Ik had al zijn naam op een bordje gelezen en had gezien dat het een Marokkaan is. Dus ik zei Chokran en hij lachen. Dacht, die toerist heeft ook een woordje Arabisch geleerd. Bij het inpakken van de motor stond hij met een Marokkaanse receptioniste Arabisch te praten. Dus ik zei Salamoehalikoem. Kijkt ze me verschrikt aan. Vraagt ze meteen ntija marghibia? Ben je Marokkaanse? Ja, waarvandaan. Zij uit Fes. Toen de manager erbij kwam staan zegt Marco. A goja wur ist die frugstuck mit msmem und marokanische olie? Beginnen ze allebei keihard te lachen. Toen zei hij, hebben jullie al ontbeten? Ik zei nee we hebben zonder ontbijt. (We hadden zonder ontbijt geboekt. Ben niet gek, ga geen 11 pp betalen als je buiten heerlijk kunt ontbijten voor de helft.) Zegt de manager kom dan nu ontbijten ! Wij Chokran nee maar… nee jullie komen nu ontbijten!! Nou dat laat ik me geen 3x zeggen. Dus Yy geroepen en hup naar die ontbijt zaal op hun kosten. Heerlijk de dag zo beginnen. Superleuk!! Op dag 2 ook alweer vriendelijk geholpen door aardige mensen. De wereld zit vol met goede mensen. Het nieuws laat ons alleen de slechte kanten van de wereld zien. Mensen zijn in eerste plaats goed voor elkaar.

Na de buikjes rond te hebben gegeten zijn we op pad gegaan. Pff het was al 32 graden. Gisteren was dat temperatuur pas laat in de middag. Vandaag rond 09.30 uur al. Hup die snelweg op en rijden. Na 150 km sloeg de vermoeidheid toe en dacht ik (jaja nu al) waar zijn we aan begonnen. We moesten vandaag 550 km maken. Dus nog 400 km. Toen herinnerde me ik dat iedereen die ik volg en dit soort reizen maakt dat altijd wel een paar x denkt en daarna weer snel vergeten is.

En dat klopte, na de eerste stop was ik weer fit, wakker en ready. Daarna nog een x gestopt voor een lekkere lunch.

Bij Marco en Yahya sloeg op de laatste 80 km echt de vermoeidheid toe en moesten we nog 1x stoppen toen we op 65 km afstand waren. Dat bleek achteraf voor iedereen goed.

We vinden in tegenstelling tot gisteren in 1 x het hotel.

Was yasmina had geschreven klopte zeker. Het was een heel schoon en groot appartement. Prachtig gelegen tussen de bergen. Naast een stromende rivier. De weg ernaartoe op de motor is geweldig om te rijden 🥰😍

We hebben de spullen gedropt en overlegden met elkaar wat we willen eten.  Niemand had zin in uit eten. Dus het plan was Yy zoekt op waar een supermarkt is. Marco en ik zetten mijn motor weg en gaan op 1 motor snel een boodschapje doen voor een broodje met ei en kaas en wat lekkers en drinken.

Gelukkig had ik voor de zekerheid een opvouwbare rugzakje meegenomen en die kwam nu goed van pas. Zo gezegd zo gedaan. Yy douchen en chillen en wij nog een x over die prachtige bergweggetjes en door die authentieke Oostenrijkse straatjes rijden op zoek naar eten. We waren precies op tijd want na ons sloten ze de deur.

Na ons ‘diner’ wij ook douchen en samen bedenken wat de volgende stap gaat worden. Hier nog een dag blijven, alvast een hotel/appartement in Slovenië boeken en daar 2 dagen blijven. Alles staat open, alles kan en mag. Het is nl vakantie!!

We will see! 💋💋💋

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade