Roadtrip door de Balkan dag 3

27 juni 2023 - Bled, Slovenië

📍Tamsweg 🇦🇹 - Bled Slovenië 🇸🇮

🏍️  150 km

🏨  Vila Ramskapelle Ptica

🍽️  rijst met groenten en tomatensaus

🚶‍♂️ 5 km

Tijd om weer eens wat grenzen op te zoeken. Landsgrenzen bedoel ik dan hè!

Gisterenavond bedachten we een plannetje te maken. Waar willen we naartoe, via welke wegen en wat willen we (onderweg) zien. Waar gaan we overnachten etc.

Maar uiteindelijk hebben we de weersvoorspellingen bekeken en dachten we, we zien morgen wel. We willen sowieso via de Loiblpass Slovenië inrijden. Maar helaas is er regen voorspeld en dan willen we niet boven in de bergen een pass naar beneden rijden. Dus daarom het plan om onderweg wel te zien wat het gaat worden.

We hebben allemaal heerlijk geslapen na ruim 1000 km rijden en eindelijk hadden we wat verkoeling in de Oostenrijkse bergen. Wat een heerlijke plek was dat. Het is absoluut geen straf om hier te rijden.

Dus na ons ontbijtje. De hele riedel weer, inpakken, motor hoezen eraf, aankleden en hup op de motor. Het begon al een beetje te betrekken maar we hielden het gelukkig (nog) mooi droog.

Af en toe piepte de zon erdoor en was het 22 graden. Maar wat een prachtige route reden we weer. Hoog door de bergen, dan weer omlaag, langs rivieren en beekjes. Prachtige vergezichten van groene velden met koeien of paarden. Over grote bruggen over groene meren. Wauw wauw wauw 🤩 😍Oostenrijk is prachtig om te rijden.

Toen we na 1,5 uur rijden een klein dorpje binnen reden besloten we ff te stoppen langs de kant van de weg. Toen begon het uit het niets ineens te regenen. Van die grote druppels. Dus kwam goed uit dat we stil stonden. Meteen maar dat regenpak aan. En dat was een goede keus. We hadden besloten om toch naar die pass te rijden en wel te zien of het weer het toelaat. Dus doorrijden. Door de bergen omhoog en omlaag. Hogerop was het 17 graden en best fris en beneden in het dal was het 22 graden met zon. Echt een groot verschil.

Toen droogde het weer op en reden we 5 km voor de pass naar een restaurantje om te lunchen. We hadden trek en gingen bekijken wat we wilden doen. Toen we bijna klaar waren met eten, kwam het met bakken uit de hemel. Regenen ☔️ en af en toe donder 🌩️ ⛈️

Meteen Booking.com erbij en het appartement wat we in Bled hadden gezien geboekt voor de komende 2 dagen. It was not meant to be. Dan maar rechtstreeks naar Bled en daar alles uitpakken en evt later terug om de Pass te rijden. Maar eerst maar eens die regenbui afwachten samen met een ander motorstelletje. Een ander stel is hem net voor ons gaan rijden en wij hadden medelijden met ze, want zij zaten dus middenin die zware regenval.

Toen het een beetje opklaarde zijn wij en dat ander stel ook snel aangekleed en weg gegaan.

Op weg naar Bled. Ondanks dat we de pass niet konden rijden wilde ik toch een andere mooie kronkel route rijden die ik had opgeslagen. Was ook heel mooi 🤩

We zijn daarna rechtstreeks naar het appartement gereden. Daar werden we hartelijk ontvangen door de eigenaar die toevallig ook motor rijdt … Heel enthousiast legt hij van alles uit en begint over mooie routes in de omgeving etc. Zelfs over een mooie route als we straks naar Kroatië rijden. Kaart erbij. Man we zijn net 1 uur in Slovenië….

Hahaha Superleuk natuurlijk maar wij wilden eerst uit die motorkleren en uitpakken enzo. Maar hij bleef vertellen, ook over z’n prachtige foto’s van beren. Slovenië heeft 25.000 beren 🐻 daar en daar … 🙉oef man! Laat ons naar onze kamers gaan !! Wij maar ja knikken en lachen en oooh Nice! Oké! Thank you! Je weet wat we bedoelen.

Eindelijk… Op onze kamer hebben we alles uitgepakt en onze regenpakken te drogen gehangen. Lekker allemaal gedoucht. Yy ging weer chillen en Marco en ik zijn naar de supermarkt gelopen. Boodschappen gedaan voor het avondeten en ontbijt. Even die benen strekken na uren op de motor.

Lekker gegeten en op Google Maps gekeken wat we opgeslagen hebben en wat we kunnen doen in de omgeving.

Nu lekker naar bedje…💤😴