Roadtrip door de Balkan dag 1

📍Eindhoven 🇳🇱 - Würzburg 🇩🇪

🏍️ 456 km

🏨 B&B Würzburg

🍽️ Locanda 😋

Volle tank + vers rubber + gepakte tassen = klaar voor vertrek.

Zondag 25 juni was het zover. Onze eerste lange motorreis is begonnen. We vinden het leuk spannend want we hadden voor vertrek (nu nog) zoveel nieuwe dingen/ vragen enzo die door ons hoofd speelden.

Wat gaan we ervan vinden zolang op reis op de motor? Hoe gaat Yy het ervaren? Wat gaan we meemaken? Zijn we goed voorbereid? Gaan we de volle 6 weken vol maken? Mss hebben we er wel eerder genoeg van?

We zien wel was het antwoord op alle vragen hahaha…!!!

Kortom… we gaan WEER een nieuw avontuur tegemoet… ! ZIN IN 🙌🏽

We zijn op tijd opgestaan en hebben al toeterend afscheid genomen van de moeder van Marco… En daarna op weg richting mijn moedertje en familie. 🥺 ook daar toeterend weggereden.

Ik moest ff een traantje 😢 laten. We gingen eindelijk doen waar we het al een jaar over hebben.

Toen was het echt tijd voor vertrek. Hup de snelweg op. De reis verliep vlot. Na ruim een uur gestopt voor een broodje omdat we nog niks hadden gehad.

Daarna flink kilometers maken. Het was op de klok 34 graden. We hebben een heerlijke dag gekozen. Gelukkig hadden we veel rijwind 💨

Soms iets teveel.

Stop voor wat verkoeling. Lekker een ijsje. Stappen we op de motor voor vertrek roept Marco. Hee mijn vizier ligt er half af. Ships! Dus ik stap af en kijk wat er aan de hand is. Schroef eruit getrild. Nou mooi kun je meteen op de eerste dag je leatherman gebruiken. Niet dus, niks paste. Gereedschap dan. Niks past. Ik ga binnen bij het tankstation vragen zegt Marco. Toen zei ik je kunt het beter aan een vrachtwagenchauffeur vragen. Die hebben meestal van alle soorten gereedschap. En dat klopte. Een Oekraïense chauffeur had de benodigde imbus. De mijne ook maar voor de zekerheid aangedraaid, hem bedankt en weer on the road.

Zo nu al geholpen door aardige mensen. ✔️

Nog 7 km en toen was de weg afgesloten. Omleiding volgen! Verdorie, hij brengt ons terug. Huh?! Wat! Alweer hier. Ik snap het niet meer. Ja, we hebben een shortcut gevonden. Nee toch niet!! 😡🤬😤😖😠😠

Clichés kloppen altijd. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Google erbij gepakt en ja die heeft ons na 25 min zoeken over 5 km bij het juiste hotel gebracht.

Snel alles uitpakken en eten. Heerlijk bij de Italiaan met een prachtig uitzicht. Mooi stadje Würzburg 🥰😍

Daarna terug naar het hotel, motoren afdekken, douchen en slapen.

Morgen weer een dag 👋🏽